"Veckans Hardebergare"


Idag pratar vi med en av HBK:s snabbaste spelare. Ja! Han har den snabbaste truten i mannaminne. En härlig personlighet som alltid gör sitt bästa och visar sitt missnöje när det behövs. En riktig ful fisk om man är motståndare men en helt fantastisk människa att ha i sitt eget lag. Han ska vara med om en hel del det här året och vi hoppas att han kommer att tillföra mycket till "di rödblå krigarna" den här säsongen. Mina vänner - Petter "Månlandar´n Mårtensson"


1. Igår var det spelarnas träning, vad tyckte du om den och din egen prestation?


- Jag tyckte det var en bra träning med bra tempo. Själv kände jag mig sliten sen matchen i lördags och kom inte upp på någon högre nivå direkt. Bra idé med spelarnas träning, men det är nog tur vi har en tränare som håller oss i örat, annars hade vi spelat långt ner i seriesystemet.


2. Idag är det vilodag, vad gör du hemma en tisdag som har med HBK att göra?


-Det närmaste HBK jag kommer är nog att packa när laget ska hjälpa mig att flytta på lördag.


3. Du har spelat i HBK ett flertal år nu och har en stabil högerbacksplats. Tycker du att årets lag kan vara det bästa HBK någonsin och varför?


- Jag tror mycket på laget. Vi har blivit ett år äldre, mer rutinerade och fått några bra nyförvärv. Dessvärre kunde vi inte behålla assisterande tränaren Magnus Bertilsson som betytt mycket för laget och därför hoppas jag att många spelare kommer att lyfta sig  och ta mer ansvar både på och utanför planen detta år när vi gör comeback i div. 4.


4. På något sätt har du en del "haters" från SSIF. Hur ser du på klubbarnas konkurrens och att du fått utstå en del kritik nerifrån byn?


- Haha, jag visste att denna fråga skulle komma upp. Jag har inte så ont av det utan det snarare sporrar mig. Jag hatar att förlora och framför allt i derbyn, då blir det kanske lite onödigt hett i vissa situationer, men kan man bara reda ut det efteråt och inte vara långsint tycker jag det är ok. Det är aldrig någon som har sagt något kritiskt direkt till mig, bara uttryckt sig i skrift och det är inte så farligt.
Konkurrensen märks mest på ungdomssidan där SSIF är jättestora och det är bra för byn. Södra Sandby växer och det behövs en stark idrottsförening i byn. Hardeberga ligger ju lite utanför och föräldrarna tycker väl att det är bättre att ungarna cyklar till Sandbyvallen än på landsvägen till Hardeberga.

På seniorsidan är det annorlunda, våra damlag ligger på olika håll i seriesystemet liksom herrarna. Damerna vet jag inte mycket om, men herrarna verkar ha ett betydligt yngre lag än vad vi har och det gynnar nog klubben på sikt.


5. Du är en profil utan dess like och sprutar ut snabba kommentarer dygnet runt. Var har du fått den här gudagåvan ifrån?


-Det vet jag inte, det bara kommer ur mig. Jag gillar att alltid ha svar på tal.


6. Skulle du kunna, mycket detaljerat, berätta för läsarna vad verbet "pensla" betyder.


-Mycket enkelt, tex att slå ”en bra pensel” är att leverera en bra passning med hög kvalité. Inget annat!


7. Vad är det absolut fulaste/snyggaste du gjort på en fotbollsplan?


- Det fulaste…. Hmmm…. Måste varit någon onödig eftersläng eller något i den stilen.

Det snyggaste? Eftersom jag är försvarspelare med begränsad teknik måste det vara något av mina mål. Det finns inte så många att välja på så jag väljer målet mot SSIF borta på höstsäsongen när vi spelade ut dom efter noter och vann med 0-4 i ösregnet på Vallen, jag fick en passning av Pontus och sköt en yttersida stolpe in.


8. Hur skulle du beskriva vår tränare Benny Guldfot med tre ord?


* Passionerad

* Engagerad

*Skogstokig


9. Det är många HBK:are som alltid pratar om den speciella känslan att tillhöra HBK. Hur är det egentligen?


- Det låter som en dålig klyscha att säga att det är som en enda stor familj, men det är det. Alla kan snacka med alla och man kan både ge och ta. En fantastisk känsla att tillhöra ett sådant gäng!


10. Vad tror du om morgondagens match mot IFK Malmö?


- Intressant match. När jag gick i gymnasiet hade jag en klasskompis som stod i mål i IFK, då ledde dom Superettan och var ett ganska bra tag. Det ska bli mycket roligt och inspirerande att möta ett så klassiskt lag.


11. Vad krävs för att vinna?


- Som alltid, att alla spelare och ledare gör sitt yttersta och att vi som lag mer och mer hittar tillbaka till höstsäsongens fina spel.


12. I sommar blir du "man" på riktigt eftersom du ska gifta dig. Hur känns det och vart ska ni på Bröllopsresa?


- Det ska bli jätteroligt. Hoppas solen skiner i Hardeberga den dagen!

Bröllopsresan blir en enkel biltur genom Sverige.


Kommentarer
Postat av: Oliver

De tre orden om Benny var mitt i prick!

2011-02-22 @ 13:17:47
Postat av: Tegenication

Det här e fantamaj bättre än julada,

denna blogg har öppnat lika starkt som en tömmare!

2011-02-22 @ 19:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0