Måndagsklubben var på G

Ikväll genomfördes den s.k "spelarträningen". Ingen tränare närvarade men det skulle visa sig att det var strunt samma. Otroligt härlig känsla att att få andas in doften av manligt svett och otvättade träningskläder efter en månads uppehåll. Träningen höll hög klass á la Hardebergastil med mycket kamp och intensivt spel. Det behövdes och det tackar undertecknad för.

Så vad händer på onsdag? Jo, HBK åker i vanlig ordning (inte!) in till Malmö Stadion för att mangla ett sargat lag som trillat jag vet inte hur många divisioner dem senaste åren. "Di Gule", IFK Malmö eller för tillfället kanske dem tar över smeknamnet från Hardeberga själv - "Di Tröstlöse". Vi kommer ställa upp med ett bra lag, som alltid. Ett lag som jag tror kan ha mycket finess i anfallsspelet och få IFK Malmö att uppträda som en vilsen tonåring på väg hem efter sina tre första öl plus något annat i kompisens farfars spritskåp. Vi vill vara kaxiga på onsdag, vi vill stå upp och vi vill framförallt spela en sådan fotboll som gör att slutresultatet är till vår egen favör. Men vi vet vad som krävs i samtliga träningsmatcher. Det är här vi testar spelare och olika kombinationer och samspel. En förlust är inte ödesdiger, så länge vi förlorar med huvudet högt.

Jag får be om djursex för den senaste meningen. Ödmjuk? Ja, alldeles för mycket. Vinnarskallen säger åt mig att inte fortsätta skriva om en eventuell förlust. Ni vet, det är han som sitter på höger axel i militärutrustning och en k-pist i händerna. Han säger alltid åt dig att fenomenet FÖRLORA egentligen inte finns. Det är en illusion som svaga människor börjar tänka på för att dem inte kan hantera trycket. Och oavsett om vi spelar i Allsvenskan, La Liga eller Div. 4 Nordvästra finns det en vilja att vinna varje centimeter och varje duell i varje match. Charmen med fotboll kan analyseras lika länge som Maria Montazamis hjärna. Som tur är finns det skillnader - OH så många skillnader. Fotboll ger dig svar, den ställer dig frågor, den får dig att slita av dig håret och den får dig att älska en främling som ser samma charm som du själv ser.


Ovanstående leder mig in på gårdagens match. Vi hade ett lag från London på ena sidan, vi hade ett annat på andra sidan. Det ena laget spelar fotboll 56 (?) placeringar under det andra. Det andra laget vann för mindre än en vecka sedan mot Barcelona. Det ena laget är Leyton orient. Det andra är Arsenal. Slutresultat 1-1. Säg mig, ni hatare, ni älskare. Men jag tror att det sker något i huvudet på dessa mindre lyckligt lottade Leyton Orientspelare. Något sker som hör hemma där E.T. kommer ifrån. Där Neil Armstrong myntade orden "a small step for the man, but a huge step for humanity". Leyton Orient kvitterar i den 88:e minuten. För dem var den matchen ett krig mot de kommersiella klubbarna. För dem handlade det om stolthet, Något som beundras över hela Världen. Jag älskar småklubbsfotboll och dess kamp mot de stora jättarna och måste därför fascineras av vad som hände igår kväll, trots att jag fick en känsla av bokstavskombinationer i min kropp och betedde mig lite som en rasande tjur redo att slita sin matador i stycken.


Träningens Stjärna ikväll var O. Tegedal - Stod på rätt plats, visade grym attityd och förlorade inte en närkamp!
Träningens Messi ikväll var O. Roxström - Han har en tyngpunkt lägre än Glocalnet och är i det närmsta orubblig!

Imorgon kommer ni kunna läsa om "Veckans Hardebergare" som även kommer att vara ett inslag i bloggen varje vecka. Du kommer även att kunna spana in förväntningar och sköna detaljer kring matchen på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Hogge

Grymt rolig och härlig läsning!

Bäckis slutar aldrig att förvåna en! Underbart!

2011-02-22 @ 13:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0