Arsenal, you´re fuckin´ bollocks!

Säsongen 2010/2011 - Here we go again! Emirates, Wenger, Fabregas och varenda Arsenalsjäl ute i Världen får än en gång nöja sig med att vara sämst när det gäller. Tack för en fin säsong och en bra tredjeplats - skieetch! Fansen börjar misströsta och frågan är om inte Wenger själv börjar misströsta, även fast han aldrig skulle visa det utåt i media. Men Gunners är krampaktiga och utan fart. De är omogna och utan spets. Sist men verkligen inte minst, de är lata! Man ser klart och tydligt att dem inte lägger ned den energi och kraft som krävs för att t.ex slå Bolton borta en solig söndag i april. Man ser inte ett enda leende på en Arsenalspelare idag och det oroar mig upp till öronen.

Nu är den här säsongen också över efter att ha haft chans på fyra titlar. FYRA! Det var ett tag sedan jag skrev om Arsenal här men nu var det fan dags. Det känns som att spelarna inte litar på varandra och därefter blir nervösa. Man vill göra det själv och slutar att arbeta som ett kollektiv. Senaste månaden har jag inte skådat en laginsats från Arsenals sida och många spelare vill gå sin egen väg. Det är tur att Hardeberga BK och AIK  presterar, annars hade jorden slutat snurra. Att heja på Arsenal är precis som att snusa - gött ganska ofta men sjukt onödigt och skitkasst för hälsan. När jag bestämmer mig för att sluta snusa ska jag i samma veva häva mitt Arsenalberoende - och det med basta!

Spelare måste bort och det är spelarna som egentligen inte fyller någon funktion i dagens (men framförallt) framtidens Gunners. Det är Denilson, "bänkner", Diaby, Arshavin, Almunia, Rosicky och så några till. Är inte det ganska många spelare som inte fyller någon funktion? Problemen uppstår när ett kag måste förlita sig på just dem här spelarna under en längre tid, vilket aldrig händer i United eller Chelski. Jag menar, de har också spelare som egentligen bara är där men dem har inte lika många och dem behöver aldrig förlita sig på dessa. Och herregud - t.o.m. Liverpool ser ut att ha kul för tillfället. Om ingenting händer skulle jag säga att Arsenal blir nästa säsongs Liverpool..

Ledarstaben måste bli bättre och mer uppdaterad. In med någon gammal gooner som vet vad som står på spel och slet med hela sitt hjärta för att Arsenal skulle villa titlar. Personer som Vieira, Keown, Adams och Parlour är sådana spelare. Slussa in dem i klubben och låt dem gå loss på Arsenals bortskämda unga spelare. Det är inte längre prestige i mötena med de andra storklubbarna och rivalerna. Tottenham borta ser ut att vara en "vanlig" bortamatch - vad hände där? Jag vill se spelare i Gunners som gör allt för att vinna och som går över gränsen för att nå hela vägen dit.

I sommar måste centrallinjen förstärkas. Squillaci är horribelt dålig, Djorou OK och Koscielny är bara bra mot bra motstånd. Men tror Wenger att han kan vinna titlar med den mittbacksuppsättningen. Ingen av dem spelarna skulle ens sitta på bänken i Inter, Barca, Real, United, B. Munchen med flera. Arsenal behöver också en jätte på mitten som kan kriga ned ett par motståndare själv, för det gör inte Song. Dock inget ont som Song, han är otroligt viktig för laget. Men det skulle vara kul om Arsenal någon gång inte skulle vara tvingade till att spela med tre centrala spelare bara för att man är för svaga. Och istället kan man hitta en partner till RVP uppe på topp och lira lite läcker 4-4-2 ibland.

Måste man gratulera United till ännu en ligatitel? Inte? Då skiter jag i det men medger att dem har ju faktiskt vunnit när dem är tvingade till det. Men framförallt - de vinner när dem spelar som skit och det är en av dem viktigaste byggstenarna i ett lagbygge. I United finns det som alla journalister, tränare och spelare pratar om - Vinnarmentalitet. Det är något som lyser med sin frånvaro på Emirates och jag börjar tro att Arsenal nog bara kan köpa sig till den mentaliteten. Om man nu VILL ha den.. Dem förtjänar fan inte ens en bild i denna spalt!

No title, no joy! Arsenal, I truly love you but honstly - GO FUCK OFF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0